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 actualizaciones army projects

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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 07, 2015 1:13 pm

engendro ratido estandarte de tormentas y 13avo capados pero nada grave no? siguen siendo fuertes. si estan las ratas ogras nuevas, el brood horror regenera a 4 ya keda mas util. eso vi asi a vuelo de pajaro
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Ratly_Bonsai
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 07, 2015 5:16 pm

Zancada veloz todo mi ejército al huir, que susto, ahí si me iría de la mesa siempre.

El "maestro asesino" genial, porque los asesinos normales son una mugre.

Los lobos-rata, prefiero los de FW Razz... furia asesina con ld 4... no gracias.

Del engendro rátido pues lo nivela bastante que cualquier doble sea "problemas", saldrán bastante seguidos... y pues ya el ataque 5-6 es bien malo contra cualquier cosa que no sea infantería o bestia de guerra. Yo dejaría de pagar el precio por algo tan al azar... pero que caray, esa bicha es una ridiculez Razz... solo dejaría de usarla y yap.

El Brood Horror siempre ha regenerado a 4+

El cañón interesante... puede llegar a ser muy pasado

2d6 de fuerza 5 por dificultad 10 me parece pasado... ademas siendo el identificativo... y del 13vo no se si quedó mas malo, de hecho me parece pasado ya que la dificultad es más baja :S... aunque haga 1d6 menos, no se. Pensé que le quitarían más.... Y pasado que le amplien el rango al hechizo de marchitar Razz...

La "espada de la corrupción" debieron llamarla de otra forma, no tiene nada que ver con la anterior... o sea, podría ser otro objeto mágico y ya. 

Del estandarte de las tormentas le redujeron el rango de penalización a la HP y ahora se acaba mucho más fácil porque chequea en cada turno de cada jugador... pero igual lo seguiría usando... lástima que siga costando lo mismo en puntos...
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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 07, 2015 6:33 pm

y magia pa asesinos, chevere no? aki esperar si nos decantamos por novena si no evaluar usar este libro
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Ratly_Bonsai
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Jue Oct 08, 2015 12:06 am

Si, la mejora de asesinos, mas los magos eishin (que ademas son baratos), molan
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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Lun Oct 12, 2015 9:42 pm

les dejo la coleccion personal del man de army project tiene un reguero de ejércitos alternativos...


http://warhammerarmiesproject.blogspot.com.co/2015/10/sneak-peak-upcoming-galleries.html
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Ratly_Bonsai
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 13, 2015 4:24 pm

Lástima las fotos... no dejan apreciar bien las minis... y aguantaría una idea de qué minis y de qué marcas son; no lo encontré por ahí... pero muy pasado, muchos armies
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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 13, 2015 4:34 pm

yo me sentia loco por 3 ejercitos 2 de ellos indy
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juniac
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 14, 2015 10:40 am

Noo que pasada, áspera colección. 
See, sería bueno poder ver cada uno en detalle con fotos más de cerca.

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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 20, 2015 1:07 pm

Beastmen 8th ed book out now!


Finished with version 1.0 of the new Beastmen book. Old players should find most of it very familiar, as I have not tried to go overboard with changes for change's sake. The book plays very similar to the last one, but I've tried to add some more options, as well as taken away some of the ones I did not feel fit very well with it. I would definitely not call myself an expert on Beastmen as I've only played against them a few times, but I've updated the points values on most units to be on par with other books (and cheaper in some cases). Changes are as follows:


  • Primal Fury does not give Frenzy on doubles. It only had a 1/36 chance to do so, and there are several ways to get frenzy already in the list.
  • Beastmen ambush replaced with normal ambush.
  • Marks of Chaos are available for Characters and Bestigors.
  • Gorebulls can no longer be BSB.
  • Gors are WS3, 6 pts basic. Did not make much sense that they were more skilled fighters than Orcs really, and is consistent with the WS of the Wargor and Beastlord.
  • Gors and Ungors may skirmish for free.
  • Gors may have morning stars and throwing axes.
  • Ungor Raiders may have javelins, can be upgraded to scouts.
  • Bestigors have LA by default, can upgrade to HA. Can switch GW's with halberds for free.
  • Minotaurs 47 pts.
  • Centigors 20 pts, "Sober for Once" gives them FC, as well as +2I. LA optional.
  • Razorgors 40 pts, US 3+.
  • Razorgor Chariots 110 pts.
  • Harpies can no longer scout.
  • Chaos Trolls added.
  • Chaos Spawn special unit, 3D6M, 50 pts.
  • Preyton added, 175 pts.
  • Ghorgon 235 pts, Swallow Whole is in addition to normal A, regains 1W if successful.
  • Cygor 200 pts.
  • Jabberslythe has Hover instead of Fly, 200 pts.
  • Chaos Giant 175 pts.
  • Gorthor auto-wounds on doubles to Hit.
  • Moonclaw's Stupidity no longer affects friendly units.
  • Morghur is a Lord choice, has magic items from 6th ed.
  • Lore of the Wild has seen some slight buffs overall, lowered casting values. Primal Onslaught is added Lore Attribute.

Hope you guys enjoy it! Let me know of the usual bugs and other changes you like/hate or wish to see.

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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Lun Oct 26, 2015 12:03 pm

Plans for upcoming Empire update


Though this will take a while to finish due to the massive background and different sources they stem from, I want to give a heads-up on some of the planned changes for the Empire.

One of the bigger ones: Detachments as you knew them will be gone. With 8th ed, it's all about steadfast for infantry, and since steadfast is not mitigated by disruption, Detachments does not really make much of a difference besides giving the enemy more attacks back at you. On top of that, you need a minimum of 10 models to even cause disruption, hence any detachment would need to be 15+ models, almost a unit in themselves. Furthermore, since Steadfast is based on the highest number of ranks in a unit, you are usually better off just adding the detachment models to the main unit instead.

In my planned update, all regimental units can act as detachments if within 3" of each other. Meaning that a full unit of halberdiers can flank charge an enemy unit charging a full unit of swordsmen for instance, and handgunners and crossbowmen can stand and shoot against enemies charging any regimental unit, just not their parent unit. This encourages multiple smaller units rather than just hoarding up on halberdiers, and puts the focus on the Empire's infantry coordinating with each other more, as well as holding a coherent battleline, just like the Empire should. Enemies will now also have to plan more carefully, and must attempt to charge with multiple units to avoid being flanked.

As for other planned changes:

  • Grand Masters will be able to ride Demigryphs, IF he joins a unit of Demigryphs.
  • Spearmen will be able to upgrade to pikes (finally!).
  • Free Company will have pistols as an option, and can upgrade to Ambush.
  • Archers won't be skirmishers by default, and can have LA.
  • Handgunners and Crossbowmen can have LA (allows upgrade to Ironsides).
  • Knights are moved to special, can be upgraded to one of 4 knightly orders (Reiksguard, Panther, White Wolves, Blazing Sun).
  • Pistoliers are moved to core, and can have spears and shields, making them demi-lancers.
  • Pistoliers and Outriders have HA.
  • Greatswords have LA, can upgrade to HA or FPA, thus allowing for different models to be used with WYSIWYG.
  • Demi-gryphs are moved to Rare.
  • Imperial Dwarfs added.
  • Halflings added.
  • Reiksguard Foot Knights added.
  • War Wagon added.
  • Steam Tank variants might be added.
  • Cheaper state troops, greatswords, pistoliers and flagellants.
  • Mortar dropped to 75 pts, might remove armour piercing.
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Maka
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 27, 2015 6:07 pm

LA, HA, FPA, hay muchos terminos que no entiendo XD

mucha variedad de cosas, enanos imperiales, halflings, una vagoneta, variantes para el tanque de vapor, son muy interesantes, pero no se si el Imperio NESCECITA todo eso o es solo por dar variedad.

tengo curiosidad por ver que haran estas nuevas unidades.


Última edición por Maka el Mar Oct 27, 2015 7:50 pm, editado 1 vez
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daruk_el_rojo
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 27, 2015 6:14 pm

si,lo veo inesesario pero chevere por curiosear.
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Maka
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Mar Oct 27, 2015 7:53 pm

A diferencia de Skavens y Hombres Bestia, Imperio tiene unidades totalmente nuevas, no solo adiciones de forgeworld, espero a ver como queda.
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Ratly_Bonsai
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 28, 2015 1:18 am

bounce Y si le das mas poder al poder... más duro te van a venir a coger!
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juniac
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MensajeTema: Re: actualizaciones army projects    Miér Oct 28, 2015 9:57 am

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